Przedwczoraj pożegnałem się z T-Mobile. Z jednej strony nic wielkiego, telefonia komórkowa jest teraz usługą tak podstawową i powszechną jak higiena jamy ustnej, a nie rozwodziłbym się nad zmianą pasty do zębów. Z drugiej strony abonament w Erze, a później T-Mobile, miałem od ponad 11 lat. To dłużej niż używam jakiejkolwiek marki pasty do zebów, to nawet dłużej niż jestem z moją dziewyczną, a obecnie żoną. ;-) Zapewne dlatego tak po ludzku trochę mi żal, że T-Mobile rozstał się ze mną bez mrugnięcia okiem, jakby te 11 lat z hakiem nic dla niego nie znaczyło. Ani przed końcem umowy ani po złożeniu wniosku o przeniesienie numeru nie skontaktował się ze mną i nie zaproponował przedłużenia umowy, o próbie przebicie oferty konkurencji nawet nie wspominając. Nie dostałem nawet SMS-a „szkoda, że odszedłeś, ale mam nadzieję, że wrócisz”. Żal mi, bo wydaje mi się, że byłem dobrym klientem, od ponad 11 lat płaciłem abonament, niby niezbyt wysoki, ale w dobie malejącej liczby abonentów i ostrej konkurencji w segmencie usług przedpłaconych ponoć każdy regularnie płacący łoś jest cenny.
Jednocześnie odczuwam ulgę, bo już od dłuższego czasu związek z T-Mobile mi się nie układał. Przy każdym przedłużeniu czułem się jak klient drugiej kategorii, bo pomimo wieloletniego stażu (a właściwie przez ten wieloletni staż) dawano mi gorsze warunki niż nowym klientom (tak, wiem, że tak działa dużo firm). Nie mogliśmy znaleźć porozumienia co do wzajemnych oczekiwań – ja miałem niewielkie potrzeby i chciałem niewiele płacić, T-Mobile konsekwentnie kasował tanie taryfy i usilnie chciał mi wcisnąć usługi, których nie potrzebuję i słono za nie kasować. W związku z tym szczególnie nie spodobało mi się skasowanie programu Era Premia, dzięki któremu „za darmo” mogłem nieco dopasować taryfę do moich potrzeb. Irytowało mnie poczucie humoru T-Mobile przejawiające się przykładowo w taryfie multimedialnej dla smartfonów z pakietem 100 MB transferu. Dużą kroplą w czarze goryczy była żenująca reklama „najlepsi przechodzą do T-Mobile”.
Zatem żegnaj T-Mobile, tak chyba będzie lepiej dla nas obojga.
A czego się spodziewałeś? Teraz T-Mobile to twór, który ma 120 mln klientów (kiedyś tak się reklamowali). Jednden taki Dżoe nic dla nich nie znaczy. Tym bardziej harlock. Miałeś lepiej – mnie nie uznają za klienta, bo korzystam z pre-paida. Również 11 lat.
Myślisz, że u innych operatorów będziesz lepiej traktowany? Ja nie znam żadnego, który miałby ofertę dopasowaną do moich potrzeb. Niestety, na rynku telekomunikacyjnym konkurencja jest pozorna – 4 głównych graczy podzielili tort pomiędzy sobą. Dopóki nie przestanie być regulowany niewiele się zmieni.
Nie wiem czy u innych operatorów jest lepiej. Dopiero co zmieniłem barwy, za kilka miesięcy będę mógł się pokusić o ocenę. Na razie wygląda na to, że mam wszystko, czego potrzebuję i płacę za to połowę kwoty abonamentu w T-Mobile. Jeślisię okaże, że Play to też kicha to razem z Kariną idziemy tam, gdzie trawa wydaje się zieleńsza.